lauantai 4. tammikuuta 2014

Uusia kujeita, vaikkakin vastahakoisesti ;)

Salilla oli tänään selkä- ja koukistajapäivä. Se viikon ensimmäinen treeni oli rinta- ja ojentajapainotteinen. Vatsoja ja alaselkiä (kankkuja) treenaan jokaisella kerralla ja lisäksi olen ujuttanut ohjelmaani aina jonkun crossfit-tyyppisen koko vartaloa kiusaavan liikkeen. Välillä, erityisesti kesäisin, kun palloilua ja jumppia on vähemmän tarjolla, treenaan kolmijakoisesti. Kolmas treeni keskittyy koipiosastoon. Jalkatreenin mielekkyyttä olen puntaroinut viimeaikoina aikalailla. Lentopalloa on nimittäin kivempi pelata kevyillä jaloilla :) Ja lihaksia en koipiini haluaisi yhtään lisää. Syksyllinen treenitauko aiheutti sen, että farkut mahtuivat taas jalkaan, joten mitäpä tästä voi päätellä? Vuosien kyykyt ovat olleet juuri se vikaliike, jolla olen koittanut saada "kutistuneet pöksyt" mahtumaan jalkaan. Voisko se olla nuin helposti selitettävissä?
Olen toosi huono muuttamaan hyväksi havaittua ohjelmaa, mikä ei ole ollenkaan hyvä juttu... kehittymisen ja treenaamisen mielekkyyden säilymisen kannalta. Olen laiska miettimään urheilua, haluan vain urheilla.
Välillä mietin miksi edes käyn salilla...?
No sinne on helppo mennä tuon miekkosen mukana, eikä se ole sidottu aikatauluihin.
Ja tietenkin, tietenkin siitä syystä mistä jokainen nainen(?): Haluan kuluttaa syömäni herkut ja saada urheilullisen kropan XD
Toinen treeni-intoa latistava tekijä on tuon puolison kaikkitietäväisyys, ai luoja se on ärsyttävää. Olen sanonut, että jos ohjeita kaipaan, kysyn niitä. Muuten tuo "liian tutun" ihmisen kommentointi tuntuu lähinnä kettuilulta ja saa viimeisenkin motivaation kuihtumaan. Jos tekniikka mättää, saa siitä sanoa, mutta se muu kommentointi... Mur.
Eli varsinaista liikunnan riemua ei tuo saliharrastus miulle tuo, se riemu löytyy muun muassa tuolta palloilun puolelta.
Uuden puolivuotiskauden alkaessa päätin suhtautua herran neuvoihin avoimemmin ja kokeilla yhtä uutta harjoitusta, jota herra minulle suositteli.
Bear Complex pääsi siis treenin 2 lämmittelyliikkeeksi :) Painoksi riittivät lukot, 8 liikettä ja kolme sarjaa. Ai vähänkö puhallutti? Ensi kerralla ehkä jo se viisi settiä, seiskan toistoilla.

Jaaha, siinäpä aatoksia liikkuvaiselta yötöltä. Huomenna taas sitä tavallisempaa, käsityöllistä yöttöä :)

Ei kommentteja: